What Is Islam?

ISLAM IN ARABIC MEANS "ENTERING GOD'S PEACE"//SUBMISSION AND OBEDIENCE TO ALLAH, HAVING SINCERE FAITH IN HIM, & LIVING LIFE AS WILLED BY ALLAH =)
Any good points found in this blog comes from Allah SWT, all praise to Him. Any mistakes/inaccurate information in this blog is purely due to myself. Hence, please correct and forgive me.

Saturday, January 9, 2010

dugaan dariNya~

assalamualaikum

pernah kan setiap manusia kadang kala rasa ragu2 terhadapNya? terutamanya waktu kita menghadapi masa yang susah; tidak kira dari segi kewangan, emosi, pelajaran, cinta dan sebagainya. di waktu sebeginilah kita harus meperkuatkan dan mengukuhkan lagi tahap keimanan diri sendiri. kita harus sedar dan ingat semua ini merupakan ujian-Nya kepada kita. Dia ingin menguji sejauh mana kesabaran kita dan sejauh mana kepercayaan kita terhadapNya. apabila Allah ingin memberikan kebaikan kepada kita, Dia sememangnya menguji kita terlebih dahulu, dengan harapan dan tujuan menguatkan hamba2nya dari segi agama dan rohani. dan jika kita menghadapinya dengan baik dan dengan hati yang terbuka, insyaAllah, Dia akan memberkati segala perkara yang kita lakukan (dan inilah yang diharapkan semua kan?)

walaubagaimanapun, bahagian yang paling susah bagi semua umat manusia adalah untuk menghadapi segala ujian dengan cara yg terbaik. maka di sinilah kita harus menoleh dan berdoa kepadaNya supaya memberikan kita kekuatan dan keimanan yang lebih kukuh dan mendalam. jika semua orang mempraktikkan tabiat ini, saya yakin bahwa kuantiti Muslims yg beriman akan meningkat dari hari ke hari. Amin.

salam~

No comments: