What Is Islam?

ISLAM IN ARABIC MEANS "ENTERING GOD'S PEACE"//SUBMISSION AND OBEDIENCE TO ALLAH, HAVING SINCERE FAITH IN HIM, & LIVING LIFE AS WILLED BY ALLAH =)
Any good points found in this blog comes from Allah SWT, all praise to Him. Any mistakes/inaccurate information in this blog is purely due to myself. Hence, please correct and forgive me.

Saturday, July 11, 2009

daily post~

"sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan dipandang"

"Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik"

Untuk yang bergelar muslimah:

semoga Hijab menjadi Pakaianmu;

semoga Kesucian menjadi Amalanmu;

semoga Kesopanan menjadi Perhiasanmu;

semoga Syurga menjadi Tempatmu.

"Aku pasti berendam airmata darah andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu padaku. Bukan itu yang aku impikan. Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu. Kerana dengan mencintai Allah kau akan mencintaiku kerana-Nya. Cinta itu lebih abadi dari cinta insan biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di Syurga.

Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia. Cukuplah dengan kesenangan yang telah diberikan ibubapaku dulu. Apa guna kau menimbun harta untuk kemudahanku sekiranya harta itu membuatkan kau lupa pada tanggungjawabmu terhadap agamamu. Aku tidak akan sekali-kali bahagia melihatmu begitu. Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya. Itu lebih bermakna bagiku." -VLL-

"A WOMAN'S HEART SHOULD BE SO LOST IN GOD THAT A MAN NEEDS TO SEEK HIM IN ORDER TO FIND HER"

cheers,~

3 comments:

Anonymous said...

are u muslim?

Liana Chong said...

may I kindly ask who is this? :)

thanks.

farahhanani said...

nice one . i loveeed the last phrase. makes us women feel empowered.